【キンコン西野の今】
昨日の夜は大阪・道頓堀でサロンメンバーさんとの呑み会がありました。
映画公開前の呑み会が「ただの呑み会」なわけがなく、まぁ、お察しの通り、映画『えんとつ町のプペル』の決起集会ですね。
「映画公開に合わせて、大阪・道頓堀も盛り上げちゃおう」といった趣旨です。
今日は映画のエンディング主題歌の収録があって、それが終われば、また、一人でも多くの方に映画館に足を運んでもらう為の準備です。
ナンジャカンジャで明日の朝まで仕事。
作っては、空き時間を見つけて広報活動。
作っては、空き時間を見つけて広報活動。
賽の河原のように、最近は、この繰り返しです。
たとえば、学校のテストとかなら、テスト勉強をしていたら、今度のテストのおおよその点数が分かるじゃないですか?
実は、M-1グランプリとかも、今年の自分達が、どのあたりに食い込むかは、もう夏頃には、大体わかるんです。
各劇場でネタをかけて、そのウケと、ライバル達のウケを見ているので。
書籍も、メガヒットするかどうかは分からないですが、5万部売れたらヒット、絵本だったら5000部売れたらヒットという世界なので、発売前の段階で、自分の新刊が合格ラインを越すかどうかは、おおよそ想像がつく。
クラウドファンディングで予約をとったり、事前に仕掛けていれば、尚のこと。
ただ、映画ばっかりは、蓋を開けてみないと分からない。
『えんとつ町のプペル』は作品の規模感としては、50万人動員では大失敗のレベルなんです。
週末も名古屋が入っていますが、今、全国を飛び回って、本当に毎日のように、映画館に足を運んでもらう為の活動をしていますが、個人でいくらやっても、50万人とかは届かないじゃないですか?
力技で届く領域じゃないくて、力技は上手くいっても起爆剤でしかなくて、今回の挑戦は明らかにムーブメントを起こさないといけない。
そのくせ、僕は何百人というスタッフの生活と、オンラインサロンだけでも、少なくとも7万人以上の期待を背負ってしまっている。
何もしなかったら恐怖で潰れそうだから、「あとは何ができる?」と自問自答して、やれる努力を片っ端からやるのですが、結局、どれだけやっても不安を拭い去ることはできない。
そりゃあ、まあ、気持ちが落ち着くことはないし、
少しでも油断するとハゲそうだし、
「また、厄介なところに首を突っ込んじゃったなぁ」と思うのですが、
こうして死にそうな目に遭わないと、生きていることが確認できない身体になってしまっているのは事実で、もう、昔みたいな暮らしに戻る方法はすっかり忘れてしまいました。
僕にもあったんです。朝起きて、テレビを見ていた時代が。
今はもう「他人の思い出」みたいになっていますが。
でも、最近……これは完全に棚ボタなんですけど、やたら「ありがとうございます」と言われるんです。
こうして次から次へと無理難題にぶつかっていく姿が、励みになっているみたいで、いや、そりゃ、多少はエールのつもりでやっている部分もありますが、おそらく、誰のエールにもなっていなくても僕は今の道を選んでいるので、「誰かの為にやっています」とは言い切れない。だから、「ありがとうございます」と言われると、少し、モゾモゾしてしまいます(笑)
今、映画公開に向けて「ゴミ人間」というそこそこ人気の連載コラムをやっておりまして、是非、ご一読いただきたいのですが、
一昨日、『えんとつ町のプペル』の誕生に深く関わったスタッフの話を書いたんです。
(こちら↓)
https://thetv.jp/news/detail/1009417/
その子は、もうこの世界にはいないのですが、僕が日本中から叩かれている時でも、構わず僕を信じてくれていた子で、先日、ET-KINGのイトキンさんの話をさせていただきましたが、それと同じ理由で、『えんとつ町のプペル』という作品を作り、届けることが、彼女やイトキンさんのことを忘れさせないことに繋がってます。
何が言いたいかと言うと、
多くのスタッフや、
7万人を超えるサロンメンバーや、
「ありがとう」と言ってくれる人達や、
天国に逝っちゃったスタッフやイトキンさんや、
そのご家族の皆様や、その仲間の皆様…
といった本当にたくさんの方の想いが今回の挑戦には乗っかっていて、ちょっとやそっとでは白旗をあげるわけにはいかなくなっていて、
「ああ、こういうものを背負った時に人は強くなるんだなぁ」と実感しています。
ありがとうございます。
まぁ、なかなか眠れない人が続きますが、「今、頑張らなくて、いつ頑張るんだ」という話なので、映画公開まで後50日間ほど、走り抜けたいと思います。
見届けていただけると幸いです。
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2020年12月25日公開!
映画『えんとつ町のプペル』
▼オンラインムビチケ(特典付き)の購入はこちら↓
https://mvtk.jp/Film/070395
https://youtu.be/qDXuyUVRAuU
[now in xin nishino]
Last night we had a drinking party with salon members in dotonbori, Osaka.
The drinking party before the release of the movie is not ′′ just a drinking party ′′ but as you can see, it is a rally of the movie ′′ a in town ′′ (in Japanese)
It is the purpose of ′′ Let's make it up in dotonbori, Osaka in conjunction with the release of the movie
Today there is a recording of the ending theme song of the movie, and when it is done, it is also ready to carry a lot of people to the cinema.
Work until tomorrow morning at nan ja.
Make it, find free time and PR activities.
Make it, find free time and PR activities.
Like Kawara, these days, this repeat.
For example, if it's a school test or something, if you're studying test, you'll know the approximate score of the next test?
In fact, it might be the m-1 Grand Prix, and I know about which area we are going to be in the middle of the summer.
With a story in each theater, watching the uke and the uke of the rivals.
I don't know if the book is going to be a mega hit, but if i sell 5 million parts, it's a hit, and if it's a picture book, it's a world called hit, so I'm going to have a good time with my new book in the stage before the release. Whether or not, I can roughly imagine.
If you make a reservation with crowdfunding or set it in advance, it's a good thing.
I just don't know if I can open the lid all the movies.
in a town ′′ is the level of failure in 50 million mobilization.
Nagoya is in the weekend, but now I'm flying around the country, and I'm really doing my activities to carry my feet to the cinema like every day, but no matter how much I do it personally, 50 Can't you reach a million people?
It's not the area that can reach the power skill, but the power skill is going well, but it's a detonator, and the challenge of this time has to be clearly a movement.
That's right, I've been carrying over 7 million expectations for hundreds of staff lives and even just online salon.
If you don't do anything, you'll be crushed by fear, so I'm going to ask myself what I can do later, and I'm going to do all the effort I can do, but after all, I can't wipe my anxiety.
Ohhh, well, I don't feel relaxed,
A little bit of careless looks bald,
′′ I think I stuck my neck in a messy place again
This is the fact that if you don't get to die, you're becoming a body that can't be confirmed that you're alive, and you've already forgotten how to go back to life like a long time ago.
I had one too. When I woke up in the morning and watched TV.
Now it's already like ′′ memories of others ′′
But recently...... this is totally a shelf, but it's said to be ′′ thank you......
This is how the next one is going to be a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of Even if I don't, I'm choosing the path now, so I can't say ′′ I'm doing it for someone," So when you say ′′ thank you," it's a little bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit
I'm doing a very popular serialized column called ′′ garbage human ′′ for the release of the movie, and I'd like to read it.
The day before yesterday, I wrote a story about the staff who were deeply involved in the birth of ′′ a in town,"
(here ↓)
https://thetv.jp/news/detail/1009417/
The child is not in this world anymore, but even when I was slapped from Japan, I was a child who believed in me, and the other day, I was able to talk about ET-King's light. But for the same reason, it is connected to making and delivering a piece called ′′ a in town," and not to forget about her or light.
When you say what you want to say,
A lot of staff and
Salon members over 7 million people,
People who say ′′ thank you ′′
The staff and light who have gone to heaven,
To all the family and their friends...
So many people's thoughts are on the challenge of this time, and it's not going to be a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of
′′ Oh, I realize that people will be strong when they carry something like this
Thank you very much.
Well, there are people who can't sleep, but," I don't have to try hard now, when I'm going to do my best," so I'm going to have to run through about 50 days until the movie is released.
I would appreciate it if you could watch it.
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Released on December 25, 2020!
The movie in a town ′′
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https://mvtk.jp/Film/070395
https://youtu.be/qDXuyUVRAuUTranslated
同時也有1部Youtube影片,追蹤數超過1萬的網紅translation,也在其Youtube影片中提到,#'99年にトライエースが開発、エニックスが発売した、PS用ARPG作品。 北欧神話をモチーフに、来たるべき最終戦争へ向け、戦乙女"ヴァルキリー"であるレナス・ヴァルキュリアとなって人の魂をスカウトし戦力に加えつつ人間界・天界を駆け巡る。 BGMは桜庭氏が作曲、オーケストラ曲を中心にロック等を織り...
空 を見上げて ending version 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳貼文
【プロとは「塩梅」である】
毎日、いろんな方とお仕事をさせていただくのですが、「この人、プロだなぁ」と思う瞬間がいくつかありまして…そのうちの一つに「自分の能力と役割を見極めている」があります。
チームプレーになった場合!プロは出るべきポイントで出て、控えるべきポイントで控える。
とりわけ、「今回は、取り扱う素材に対して、自分の能力をどこまで出せばいいか?」という答えを探るのが本当に上手で……たとえばダウンタウンの浜田さんなんて、ご自身でガーッと前に出ていかれる時もあれば、場合によっては手を叩いて笑っているだけの時もある。
後者の場合は、だいたいゲストがゾーンに入った瞬間で、こうなると、番組全体の面白さを見たときに、脂が乗っているゲストにシュートを打たせた方がよくて、手を叩いて笑っているだけの方が絶対に良い。
「仕事をする」とは、そういうことだと思います。
決して「いついかなる時も自我を出す」ということではない。
出る時は出て、引くときは引く。
この「塩梅」ですね。
そして、「引く」ということは、このターンではシュートは打てないわけですから、「今回はどうぞ」と譲れるだけの余裕を持っておかなくちゃいけない。
つまり、他で圧倒的な結果を出しておかなくちゃいけない。
他で結果を出せるから、引くべきポイントで引ける。
これ、普段から結果を出していない人だと、「ここで爪痕を残さねば!」というモードに入っちゃって、せっかくゴール前の良い場所に仲間がポジションを取れているのに、パスを出さずに、一人でボールを持ち込んでしまうので、アマチュアは、ここが厄介です。
今朝、映画『えんとつ町のプペル』の主題歌のダンスバージョンのMVがYouTubeで公開されました。
制作に至るまでの経緯を簡単にお話ししますと……映画というのは、いろんな会社がお金を出し合って作っていて、その中には「宣伝費」というものが確保されているんですね。
ただ、その「宣伝費」だって、皆から集めた限られたお金なわけで、もちろん乱暴な使い方はできない。
なので「あれに使おう」「これに使おう」と皆と話し合って、宣伝費の使い道を探っていくのですが、一方で、結果がどっちに転ぼうが、つまり宣伝効果がゼロであろうが、どうしてもやりたい表現が僕にはあります。
それって、自分のお金で勝手にやる分にはどこからも誰からも文句が出ないじゃないですか?
というわけで、オンラインサロンの売り上げをブチ込んで、映画『えんとつ町のプペル』のエンディング主題歌のダンスバージョンのレコーディングをして、そのミュージックビデオを超個人的に作ってみました。
「個人的に」といっても、たとえば今回は「ロザリーナ」というアーティストに歌ってもらっているので、キチンと事務所さんとの契約もして、大人の手続きは済ませています。「ただ、制作費は全額ボクが出します」と(笑)
そうすれば、どこにもお伺いを立てることなく、フルスイングできるので。
で、今回のダンスの振り付けをお願いしたのは「バブリーダンス」でお馴染みの登美丘高校のakaneさんです。
かなり早い段階でakaneさんにお伝えしたのは、テレビの歌番組に見られるカメラワークに対する違和感についてです。
ダンスって、基本は正面(客席)から見られることを想定して作られてるじゃないですか?
なので、やっぱり個人的には正面から見たいんですね。
ところが歌番組だと、「今、正面から見たいのに!」という時でも、クレーンカメラとか使って、ナナメ上から撮ったりするじゃないですか?
勿論、それが効果的な時もあります。
ただ、その一方で演出のエゴでしかない場合も確実にある。
僕は、その仕事を「プロ」とは呼びません。
本音を言うと、三浦大知さんのダンスとか、なんなら、正面の固定カメラで見たいです(笑)
振付師の方は、「このシーンのダンスは、この角度から見たら一番綺麗」という答えをお持ちだと思って、akaneさんと呑みに行った時に、「ぶっちゃけ、どうなんですか?」と聴いたら、「正直、『ああ、そこから撮っちゃうか〜(涙)』という時があります」とおっしゃっていたので、「それならば、今回はakaneさんが映像監督をしてください」とお願いしました。
んでもって、ダンスというのは「正面から見られること」を想定されて作られているので、撮影する場所も、「正面から見られることを想定して作られた空間にした方がいいだろう」という判断で、劇場の、さらにはステージ上で撮影することになりました。
そのあたりからかな。
今回のダンスMVのテーマが「お遊戯会」になってですね、そのテーマに合わせて、一線でバッチバチにやっているクリエイター達が、空間と映像を仕上げていくのですが……冒頭申し上げました通り、そこに集まったのは正真正銘プロなので、全員、その塩梅が絶妙なんです。
いつもは、「お前、ちょっと前に出過ぎ」とか「ここは、ゴリっと行け」とか言ったりするんですけど、今回に関しては本当に何も言ってなくて、「やっぱプロだなぁ」と思いました。
たとえば、完璧に踊りきってくれる子をキャスティングしようと思ったらできたんですが、
今回に関しては「寸分の狂いもない踊り」よりも「子供が頑張って練習して覚えた踊り」が前に出た方がいいので、その感じが出せる子に声をかけたり、
舞台美術にしても、いわゆる「かきわり」なのですが、まさか手を抜いているわけではなくて、プロが本気で手作り感を残した「かきわり」を作っているんですね。
あそこで、ゴリゴリの美術を建ててしまうと、目がそっちにいっちゃって、子供のダンスに光が当たらなくなる。
照明も衣装も演出もカメラワークも全て、塩梅がとれていて、見ていただくと分かると思うのですが、すっごい心地良いんです。
あと、ひたすら楽しいことをやっているハズなのに、なんか泣けてきちゃう。
もしかしたら、どこかで「2020年」の状況を重ねちゃって見ているのかもしれませんが。
今回は、「プロが本気でお遊戯会を作ったら、こうなる」という一つの正解です。
「この現場では何を見せるべきか?」、もっと言うと、「チームとして、自分がどれだけ前に出て、自分がどれだけ後ろに引けば、人の胸をうつことができるのか?」ということを表しているこの映像作品から学ぶことってメチャメチャ多いと思います。
是非、ご覧ください。
(※こちら→https://youtu.be/Rihe2JOyLQA)
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[Professional is ′′ Seasoning ′′
Every day, I'm going to work with all kinds of people, but there are a few moments that I think ′′ this person is a professional... one of them ′′ I'm seeing my ability and role ′′ There is.
If you become a team play! Pros go out at the point to get out and refrain from the point to refrain.
Especially," this time, I'm really good at exploring the answer that I can get my ability to the material I handle?" for example, Hamada-San in downtown is going to be in front of myself. Sometimes it's time to go, sometimes it's just a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a
In the latter case, it's almost the moment when the guest enters the zone, and this is how it's better to shoot a greasy guest when you see the funny of the whole program, and it's better to clap your hands. It's absolutely better to just laugh.
I think that's what it's like to ′′ work ′′
It never means ′′ always put out your ego
Get out when you get out, pull when you pull.
This ′′ Seasoning ′′ isn't it?
And," pulling ′′ can't hit the shoot in this turn, so you have to be able to afford a negotiable one.
In other words, you have to make other overwhelming results.
I can make other results, so I can draw it with a point to pull.
This is a person who doesn't usually make results," I have to leave a claw here!" I'm in the mode, and I'm going to have a good time with my friends in a good place before the goal, but I'm going to pass it out I'm going to bring the ball alone, so amateurs are messy here.
This morning, the music video for the dance version of the main theme song for the movie ′′ a no-Cho ′′ has been released on Youtube.
It's easy to talk about how to make it to the production...... the movie is that all kinds of companies are making money, and some of them are secured by ′′ publicity expenses ′′
It's just that ′′ publicity expenses ′′ is a limited money collected from everyone, and of course it can't be used rowdy.
So, ′′ Let's use it for that "" let's use it for this "" I'm going to talk to everyone, and I'm going to search for the use of the promotion expenses, but on the other hand, the result is which one is the one who is the one who is the one who But I have an expression that I really want to do.
Doesn't it complain about anyone from anywhere when you do it with your own money?
So, I tried to make the music video super personal with the recording of the dance version of the ending theme song of the movie ′′ a in town ′′ with the sales of the online salon.
′′ personally." for example, this time, I'm singing by an artist called ′′ b." so I'm going to have a contract with the office, and I'm going to have a good time with the adult procedure." just production The cost is full I will put it out lol
If so, you can do it without being able to visit anywhere.
So, this is Mr. Akane from tomigaoka high school, who is familiar with the ′′ ba dance ′′ that I asked for the choreography of this dance.
I told akane at a pretty early stage about the discomfort of the camera work that can be seen on the tv song program.
Dance is made to assume that the basics are seen from the front (audience)?
So, personally, I want to see it from the front.
But when it's a song program," I want to see it from the front now!" but I'm going to use a crane camera and take it from Nana Shark?
Of course, sometimes it's effective.
It's just that it's only the ego of the staging on the other hand.
I don't call the job ′′ professional
To say the truth, I want to see daichi miura's dance, or something, with a fixed camera in the front (lol)
The Choreographer is," the dance of this scene is the most beautiful if you see it from this angle," when you go to drink with akane," what do you think? ?" when I listened to it," honestly," oh, I'm going to take it from there ~ (tears)," so," if that's it, Akane will be a video director this time. Please
And the dance is made by assuming ′′ to be seen from the front," so the place to shoot is also," it's better to make it a space made by assuming to be seen from the front. I'm going to take a picture of the theater, and more on the stage.
I wonder if it's from around it.
The theme of the dance mv this time is ′′ Yugi-GI-Kai...... the creators who are doing the batch drumstick on the line are finishing the space and video...... opening As I did, it's a real professional that gathered there, so all of them are exquisite.
I always say, ′′ you're a little bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of Yes.
For example, I thought I was going to casting a child who is going to dance perfectly.
As for this time, it's better to go out before ′′ the dance that kids practice hard and remember ′′ rather than ′′ a dance without a crazy dance ′′ so I'm going to shout out to a child who can feel it.
Even if it's a stage art, it's the so-called ′′ and ′′ but it's not that I'm out of hand, but I'm making a ′′ and ′′ that the professional is seriously handmade.
When you build a grind art over there, your eyes go there, and the light won't hit the child's dance.
The Lighting, the costumes, the performance, and the camera work are all seasoning, and I think I'll know that I'm going to take a look at it, but it's really comfortable.
I'm going to cry even though I'm doing something fun.
Maybe I'm looking at the situation of ′′ 2020 ′′ somewhere.
This time, it's one correct answer to ′′ if the professional is seriously making a yugi party,"
′′ what should I show in this site?", to say more?" as a team, how much I get out of front and how much I pull behind, I can get a person's chest," I think it's totaled to learn from this video that represents it.
Please take a look.
(* HERE → https://youtu.be/Rihe2JOyLQA)
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空 を見上げて ending version 在 translation Youtube 的最佳貼文
#'99年にトライエースが開発、エニックスが発売した、PS用ARPG作品。
北欧神話をモチーフに、来たるべき最終戦争へ向け、戦乙女"ヴァルキリー"であるレナス・ヴァルキュリアとなって人の魂をスカウトし戦力に加えつつ人間界・天界を駆け巡る。
BGMは桜庭氏が作曲、オーケストラ曲を中心にロック等を織り交ぜ、戦禍のアスガルド・ミッドガルドに相応しい楽曲群を見事に作り上げた。
ドライバ作成:初芝弘也氏
作曲:桜庭統氏
Manufacture: 1999.12.22 ENIX / Try-ace
Hardware: cd-da
computer: playstation
Music Driver Programmer: Hiroya Hatsushiba
composer: Motoi Sakuraba
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00:00:00 01.Epic Poem to Sacred Death (聖なる死への叙事詩/プロローグBGM)
00:03:14 02.Take a Flight (オープニングアニメ)
00:04:32 03.To the Unhallowed Ground (不浄なる地へ/オープニング)
00:06:19 04.Valhalla (ヴァルハラ)
00:09:15 05.Requiem to a Predicament (窮境へのレクイエム/精神集中(通常))
00:09:52 06.All is Twilight (全ては黄昏となりて/アルトリア)
00:13:19 07.Prosperity's Compensation ~ An Introduction (繁栄その代償そして序奏/ヴィルノア)
00:16:20 08.In Water, Air, and Light (水と光と風の中で/海藍)
00:19:11 09.The Road to Glory and Prosperity (栄光と繁栄の道へ/フレンスベルグ)
00:23:30 10.When a Person Changes (人が人ではなくなる時/クレルモンフェラン)
00:26:31 11.Soon We See Shadow and Light (不日参上陰と陽)
00:31:18 12.Emotion Upset
00:33:29 13.Turn Over a New Leaf (Rhythm Version) (ボス戦闘前(通常))
00:35:04 14.Fighting the Shadowy Gods (未確認神闘シンドローム/通常戦闘曲)
00:38:16 15.The Key to Singing the Praises of Victory (謳われし勝利への鍵/戦闘勝利)
00:38:51 16.Doorway to Heaven (天空の扉/フィールド)
00:42:20 17.The Counterfeit Self (虚偽の自己認識/精神集中(ダンジョン発見時))
00:42:56 18.Distortions in the Void of Despair (奈落の底にある歪曲/アルトリア山岳遺跡)
00:46:30 19.Confidence in the Domination (ボス戦BGM(汎用))
00:49:04 20.Artifact (アーティファクト/アーティファクト入手時)
00:49:13 21.Blameless Thoughts (責められぬ想い/ボス撃破後ダンジョン)
00:53:35 22.Ancient Fantasies Eternal (古代悠久あまねし幻想/忘却の洞窟)
00:56:24 23.Eternal Hydrogen Anxieties (憂いし Eternal Hydrogen/凶禍の森)
00:59:38 24.Evil Tales and Obligations (悪趣浄瑠璃すべからく/ゾルデ地下墓地,ローム丘陵のカラクリ屋敷)
01:02:16 25.Clouds of Spray (水煙/竜宮洞窟)
01:05:15 26.Black Blinding Nightmare (まだ見ぬ夢魔に集いし闇/サレルノ実験場跡)
01:08:12 27.Hopeless Resolution (ネルソフ湿地帯)
01:11:49 28.Illuminating Magic Links (魔降臨連鎖概説/ゴーラ教団本部)
01:15:16 29.Oblivion's Joy (悦懌の忘却/奇岩洞窟)
01:19:06 30.The Name of His People is Fear (彼の者の名は、恐怖/ブラムス城)
01:22:23 31.In the Beginning, There was Light (コンストラクタ、光ありき/黒夢塔)
01:26:02 32.Out of Chaos (カオスへの派生/暗黒塔ゼルヴァ,奉竜殿)
01:29:12 33.An Illusion of the Brainstem (サッカス侵食洞)
01:32:24 34.Hard Chain Reaction (レザード・ヴァレスの塔)
01:36:17 35.Ray of Darkness, Ray of Light (一条の闇、一条の光 アークダインの遺跡)
01:40:07 36.Delusional Extremities (急滅至極生命力/炎の城塞)
01:43:47 37.Ending the Spiral (そして螺旋の終わりへ/亡失都市ディパン)
01:46:50 38.Rise Above the World (亡失都市ディパン(過去))
01:49:39 39.Eternal Engine of Linguistic Massacre (殺戮言語永久機関/バルバロッサ戦)
01:51:26 40.Negative Roots (否定的な無意識下へ/水中神殿)
01:54:31 41.Circulate on a Windup Doll (レイス戦)
01:56:33 42.Reflections of Trickery (目に映りしものは偽/精霊の森)
01:59:48 43.An Inscription on a Tombstone (古代墳墓アメンティ)
02:03:01 44.Eternal Spirits Arise (目覚めし永遠なる魂/アズタロサ戦)
02:05:11 45.Unstable Balance (不安定の釣り合い/アリアンロッドの迷宮)
02:07:44 46.Recurrent Shudders (回帰性戦慄カテゴリー/天空城)
02:11:10 47.Heads Magic, Tails Curse (表にある魔、裏にある聖/J.D.ウォルス戦)
02:14:02 48.To the Last Drop of My Blood (ヨツンヘイム宮殿)
02:17:27 49.The Nonsense of Reality (真実の戯言/スルト戦)
02:20:16 50.Over There (彼方の地へ/エンディング)
02:23:09 51.A Hollow Heart (空虚なる心)
02:25:22 52.A Tense Atmosphere
02:27:40 53.A Clash of Personalities (戦況報告)
02:28:39 54.Weeping Lilies (鈴蘭)
02:31:50 55.Tomorrow (明日)
02:35:05 56.The Crumbling Id (崩れゆくイド)
02:37:24 57.Through a Thin Haze (薄霧/悲しいイベント)
02:41:33 58.Behave Irrationally
02:43:44 59.Fragments of the Heart (心の小片)
02:46:28 60.The First Unison (アスガルド丘陵)
02:49:57 61.Systematic Enemy (ブラッドヴェイン戦)
02:52:12 62.Vestigal Dream (夢痕/フェンリル戦)
02:55:00 63..Break Down
02:56:14 64.The Neverending Cycle of Reincarnation
02:57:56 65.Turn Over a New Leaf (真ラスボス戦闘前BGM)
02:59:32 66.The True Nature of All (ロキ戦)
03:01:40 67.Becoming Accustomed to Happiness (幸せに、なれますように。/トゥル ーエンド)
03:08:13 68.Fantasy and Reality Intermingled (仮想と現実の混在)
03:10:10 69.Mission to Deep Space (セラフィックゲート)
03:16:03 70.Beast of Prey (レザード・ヴァレス戦(セラフィックゲート))
03:18:56 71.Shiver (フレイ戦(セラフィックゲート))
03:21:37 72.The Climax of the Tower (ブラムス戦(セラフィックゲート))
03:24:03 73.The Incarnation of the Devil (ガブリエ・セレスタ戦)
03:27:20 74.Mighty Blow (イセリア・クィーン戦)
03:30:02 75.Nostalgia Into Hope (希望への望郷 イセリア・クィーン撃破後)
03:33:11 76.Fanfare
03:33:19 77.Storm
03:34:02 78.Strong Wind
03:34:41 79.Water and Church Bells
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