60 sec short film competition: The judges noted that dialogues in my video were crisp and clear. Since most of the equipments are left in the studio, I didn't have the luxury to set up a lav mic or an overhead boom. So I did the dialogue separately and added in post production.
Secret sauce: a closet full of clothes. The enclosed space minimised outside noise while the clothes acted as "acoustic panels" to absorb reverb. I actually wrapped a pair of socks around the sound capsule to minimise plosives.
The following treatment were applied in post processing:
1. EMCO announcement - add reverb as background effect, add distortion for small
speaker effect.
2. “Client voice-over” - low cut filter at 500hz, add distortion for small speaker effect,
(Semi Tones -1, Cents -50) to change pitch.
3. “Isetan client servicing” - low cut filter at 1 kHz, EQ -5db from 128-512hz, add
distortion for small speaker effect, (Semi Tones +1, Cents +10) to change pitch.
4. Normalise to -23 LUFS for delivery.
同時也有10部Youtube影片,追蹤數超過1萬的網紅translation,也在其Youtube影片中提到,#'95年にCSK総合研究所が開発、セガが発売した、スーパー32X用シューティング作品。ポリゴンで構築された世界をクォータービュー視点で進む。 自機にはパラサイト・コネクターという、味方や敵の機体をハッキングしその機体特有の性能と武器をラーニングして使用する機能が搭載されている。 BGMはCRIの...
「noise sound effect」的推薦目錄:
noise sound effect 在 Betty Apple 倍帝愛波 Facebook 的精選貼文
#NOISEXY, 2019, @Biennale Jogja.
#NOISEXY is a processing sound art project which had exhibition and combine live Improvisation performance to collaborate of sound/ Noise/Fashion/Visual artists from Indonesia and Philippines and Taiwan.
The sound perform with Cat-Eather aka @Yngvie Yngvie A. Nadiyya (ID) Teenage Granny (PH)
Costumeby Manda Talitha Selena (ID) 、 Kayn Ken (TW) and Visual Loreng projekt(ID) also 末日 design by Benny Chen 3019 (TW).
The event also include Jogia female group #Graea (ID) to present avant- garde local female power!
Those Indonesia artists and collaborators were i met during 2 weeks in my field research in Jogia: underground party and LGBTQ movement or noise interviews meeting.
The performance practice to consider the different way to present the noise meaning in 21th Asia feminism and queer fluid. It’s poetry with beautiful chaotic and cult flavor like my fusion english, this performance also is a way of experimental and experience to show how i think about "gift economic": cause i give Cat-Ether a birthday gift that is my sound effect pad which also had been my birthday gift for 10 years, we used this action as a ritual in the performance and show our generation of matriarchal society meaning, or a way to reveal what Jacques Attalic talk about the relationship of noise and politics.
Special Thanks
國藝會 and Biennale Jogja support.
#biennalejogja #bettyapple #BillkTaiwan
noise sound effect 在 feversound.com Facebook 的最讚貼文
Aria Audio Limited 雅詠音響有限公司
SOULNOTE加藤の「もう少し言っておきたい!」シリーズ その241
【S-3の対向ダブルトランス構造について】
前回、開発中のS-3の内部写真を公開しましたが、まず目につくのはデカイ電源トランスが2つ、しかもサイドに横向きに取り付けられていることだと思います。トータル500VAの重いトランスをサイドに取り付けるのは非常に組み立てにくいですし、いままで1筐体1トランスを貫いてきたSOULNOTEとしては異例のダブルトランスです。今回は、何故この構造にしたかを説明したいと思います。
まず、S-3の最大の使命は、メカニズム1体型で完結するデジタル再生機器の可能性を追求することにあります。つまりクロックが同期できて、最短で配線できるメリットを追求することです。これは以前述べたとおり。
当然ながら、メカニズム1体型のデメリットもあります。メカニズムの振動と電源へのモーターノイズ混入等の問題です。これに対する最適解が対向ダブルトランス構造なのです。
メカニズムの振動については、アルミ削り出しメカベースにスパイク足をダイレクトに取り付けることで、1点で振動を排出しつつ、メカニズムの位置を確定します。メカベースはフロントパネルのみに固定され、基板が取り付くボトムシャーシに直接触れさせ無いのがポイントです。
さて、3本スパイクのうち、1本をメカニズムに使いました。で、残り2本でトランスを支えるわけです。SOULNOTEとしては異例のダブルトランスですが、そのために万全の構造にしました。
その解説の前に、何故私が1筐体1トランスに拘っているのかをおさらいします。
ダブルトランスの最大のデメリットは、振動源がダブルになることで有害な振動やリーケージフラックスがさらに混変調されて、音が滲むことです。(私の個人的な感想です。)
そこで、ダブルトランスによる振動の混変調を避けるために、トランスベースを左右に分離して、それぞれのトランスベースに直接固定されたスパイク足で振動を排出します。またトランスベースによる音質への影響は非常に大きいので、ここは細心のチューニングを施しました。ポイントはダンプをしないで共振を防ぐことにあります。そのためにトライ&エラーを繰り返し、厚みの違う2枚のアルミブロックをチタン製スペーサーで3点でフローティング固定することで最高の結果を得ました。外観のサイドパネルがそれです。単なる意匠ではありません。
またトランスを横向き対向配置する理由は、トロイダルトランスから出るリーケージフラックスの進行方向を基板やメカニズム、あるいはメカニズムから伸びるフレキシブルケーブルと「並行にする」ことにあります。これはE-2のMC基板の配置で抜群の効果を発揮しましたが、その応用です。
また、電源トランスをアナログとデジタルに分け、さらに2次巻線を細分化(トータル11巻線)とすることで、メカニズムによる有害な電源ノイズの特にアナログ電源への混入を排除できました。フロントから見て右側の250VAトランスはType-R 回路専用です。無帰還回路は電源も無帰還ですから、この独立トランスが威力を発揮しています。
パワーアンプを別物に化けさせる圧倒的な駆動力は、このType-R 専用トランスの賜物なのです。
Soulnote Kato's " I want to say a little more!" series part 241
[about the oncoming double trance structure of s-3]
Last time I published an internal photo of s-3 in development, I think that the first one is a big power transmission, and it is installed sideways on the side. It is very hard to assemble the heavy trance of total 500 VA to the side, and it is an unusual double trance as a soulnote that has been pierced by 1 cabinets. This time, I would like to explain why I made this structure.
First of all, the s-3 biggest mission is to pursue the possibility of a digital regeneration device that will be completed in a mechanism 1 body. In other words, the clock is synchronized, and it is to pursue the benefits that can be wiring at the shortest time. This is what I used to say.
Of course, there is also a disadvantages of the mechanism of 1 bodies. A problem with the vibration of the mechanism and motor noise mixing to the power supply. The Optimal Solution for this is an oncoming double trance structure.
For the vibration of the mechanism, you can attach the spike feet directly to the aluminum sharpener mecha base, and it will determine the position of the mechanism while venting the vibration in 1 points. The mecha base is fixed on the front panel, and it is the point that the board does not touch the bottom chassis directly.
Well, I used one of the 3 Spikes for the mechanism. So we can support the trance with 2 remaining. It's an unusual double trance as a soulnote, but it's a complete structure for that.
Before the commentary, I'll take a look at why I'm holding a 1 CABINET 1 Trance.
The biggest disadvantages of double trance are that the vibration source becomes double, the harmful vibration and the lee cage flux are even more mixed up, and the sound is shènmu. (my personal impressions. )))))))
So, to avoid the mixed modulation of vibration by double trance, separate the trance base to the left and right, and drain the vibration with the spike feet directly fixed to each trance base. Also, the impact of trance-based sound quality is very big, so here is a close tuning. Point is to prevent resonance without dump. That's why we repeated the try & error, and we got the best result by floating a 2-Piece Aluminum Block with a titanium spacer with a titanium spacer. The side panel of the look is that. It's not just a design.
Also, the reason why the trance is sideways, is about the progression of the lee cage flux from the troi trance, and the flexible cable that stretches from the mechanism, and the flexible cable that stretches from the mechanism. This has been an excellent effect on the placement of the e-2 MC Board, but it is the application.
In addition, the power trance is divided into analog and digital, and the 2nd volume line is subdivided (total 11 volumes), and it is possible to eliminate the laced of the analog power of the harmful power noise by the mechanism. I'm here. From the front, the 250 VA trance on the right side is exclusive to type-R circuit. This independent trance is in power because the electric circuits are no longer power.
The overwhelming powered power that makes power amps different, is the gift of this type-R exclusive trance.Translated
noise sound effect 在 translation Youtube 的最讚貼文
#'95年にCSK総合研究所が開発、セガが発売した、スーパー32X用シューティング作品。ポリゴンで構築された世界をクォータービュー視点で進む。
自機にはパラサイト・コネクターという、味方や敵の機体をハッキングしその機体特有の性能と武器をラーニングして使用する機能が搭載されている。
BGMはCRIの米田氏と國澤氏による共同作曲と、協力として幡谷氏が参加した。
サウンド協力:幡谷尚史氏
効果音:中川輝彦氏、瀬津丸勝氏、幸崎達哉氏
作曲:米田政司氏、國澤直史氏
Manufacturer: 1995.04.26(J) Sega / CRI
Computer: Mega drive+Super 32X
Sound: YM2612,SN76489.PMW,Noise
Sound Special Thanks: Naofumi Hataya
Sound Effect: Masaru Setsumaru, Teruhiko Nakagawa, Tatsuya Kozaki
Composer: Masashi Yoneda (Masami Yitsuse), Naoshi Kunisawa
--------------------------------------------------------------
00:00 01.Title Screen
01:51 02.2P Vs.
02:13 03.Stage 1
03:50 04.Stage 1 Boss
05:42 05.Stage Clear
05:47 06.Stage 2 (Part 1)
08:29 07.Stage 2 (Part 2)
10:24 08.Stage 3, Stage 7
13:40 09.Stage 3 Boss, Stage 9 (Part 1)
15:3810.Stage 3 Boss (Part 2), Stage 4 Boss
17:22 11.Stage 4 (Part 1)
19:41 12.Stage 4 (Part 2), Stage 8 (Part 1)
21:57 13.Stage 5
27:06 14.Stage 6
29:48 15.Stage 6 Boss
31:43 16.Stage 8 (Part 2)
33:58 17.Stage 9 (Part 2)
35:45 18.Final Boss
37:57 19Staff Roll
39:18 20.The End
39:49 21.Continue
41:49 22.Game Over
41:57 23.Unknown
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noise sound effect 在 translation Youtube 的精選貼文
#'95年にセガが開発、発売したスーパー32X用3DSFシューティング作品。某社スターブレード等を思わせる、ポリゴンで構築された世界を機体を駆り全6ステージの決められた敵機や戦艦を破壊していく。
BGMはセガの中川氏と瀬津丸氏、そして音楽協力として幡谷氏が参加。中川氏にとってはセガ入社後の初仕事"メタルヘッド"に続く作品となる。
サウンド協力:幡谷尚史氏
効果音:中川輝彦氏、瀬津丸勝氏、幸崎達哉氏
作曲:中川輝彦氏、瀬津丸勝氏
Manufacturer: 1995.04.26(J) Sega
Computer: Mega drive+Super 32X
Sound: YM2612,SN76489.PMW,Noise
Sound Special Thanks: Naofumi Hataya
Sound Effect: Masaru Setsumaru, Teruhiko Nakagawa, Tatsuya Kozaki
Composer: Teruhiko Nakagawa, Masaru Setsumaru
--------------------------------------------------------------
00:00 01.Intro, Fighter Select (イントロ,機体選択)
04:10 02.Title Screen (タイトル)
04:19 03.Mission 1 (ミッション 1)
07:42 04.Mission Complete (ミッションコンプリート)
07:59 05.Mission 2 (ミッション 2)
10:37 06.Mission 3 (ミッション 3)
14:22 07.Mission 4 (ミッション 4)
17:46 08.Mission 5 (ミッション 5)
20:52 09.Mission 6 (ミッション 6)
24:46 10.Last Boss (ラストボス)
27:47 11.All Missions Clear (全ミッションクリア)
28:16 12.Staff Roll (スタッフロール)
31:53 13.Game Over (ゲームオーバー)
32:02 14.Ending (Unused) (エンディング *未使用)
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noise sound effect 在 PROJECT M MAN Youtube 的最佳貼文
#Plextone G2 LED Lighting Gaming Wireless Earphones
1.120ms low latency,, faster than Airpods Pro
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